Εαν οι συνθηκες σας κανουν να σκεφτειτε αν ειναι η ωρα να φορεσετε αλυσιδες η αλλα αντιολισθητικα μεσα, σταματειστε στο επομενο ευκαιρο σημειο και φορεστε τα. Ειναι η ωρα!
· Τις αλυσιδες τις φοραμε στον αξονα κίνησης που συνιστα ο κατασκευαστης (ελεγξτε το εγχειριδιο του ιδιοκτητη).
· Οδηγειτε με απαλες κινησεις χωρις αποτομους χειρισμους στο τιμονι, το γκαζι η το φρενο.
· Χρησιμοποιειτε τα ιχνη στο χιονι απο προπορευομενο αυτοκινητο.
· Κρινετε τις συνθηκες απο αποψη ασφαλειας. Αν οδηγειτε σε δρομο που δεν εχει καθαριστει, μηπως πιο πανω βρειτε πιο πολυ χιονι και κολλησετε; Μηπως πρεπει να γυρισετε σε ασφαλες σημειο και να περιμενετε να εκχιονισθει ο δρομος;
· Στις στροφες διατηρειτε σταθερη ταχυτητα. Επιλεξτε την σωστη ταχυτητα στο κιβωτιο πριν απο τη στροφη.
· Με αλυσιδες δεν μπορειτε να πατε ασφαλεις πιο γρηγορα απο 40 χλμ/ω.
· Τα πανια εχουν την ταση να βγαινουν απο το λαστιχο απροειδοποιητα αν πατε πολυ γρηγορα στις στροφες.
· Αν οδηγειτε την ανοιξη με λιακαδα, στα σκιερα σημεια τα υππολειματα του χιονιου ειναι ΠΑΓΟΣ. Επισης παγος μπορει να ειναι νωρις το πρωϊ σημεια που το χιονι ελιωνε κατα την ηλιοφανεια της προηγουμενης ημερας. Σημεια που φαινονται βρεγμενα, ενω η θερμοκρασια ειναι κατω του μηδενος ειναι ΜΑΥΡΟΣ ΠΑΓΟΣ, η πιο ολισθηρη επιφανεια που μπορει να συναντησετε.
· Στις κατηφορες διατηρουμε χαμηλη ταχυτητα επιλεγοντας χαμηλη σχεση στο κιβωτιο. Φρεναρουμε οσο το δυνατον λιγοτερο και οσο το δυνατον απαλωτερα.
· Εαν κολλησουμε στην ανηφορα, λιγη αμμος (εαν εχουμε μαζι μας) εμπρος και πισω απο τους κινητηριους τροχους μπορει να βοηθησει να ξεκινησουμε. Κανουμε λιγο πισω να πατησουμε στην αμμο και μετα ξεκιναμε οσο πιο απαλα γινεται. Αν δεν εχουμε αμμο μπορουμε να δοκιμασουμε τα πατακια του αυτοκινητου.
· Εαν ντελαπαρουμε και ακινητοποιηθουμε μεσα στο δρομο, φροντιζουμε αμεσως να σταματησουμε/προειδοποιησουμε τα επερχομενα αυτοκινητα ωστε να αποφυγουμε ατυχημα/συγκρουση.
· Εαν αισθανθητε το τιμονι να ʽελαφρωνειʼ σημαινει οτι οι εμπρος τροχοι γλιστρανε. Αφηστε το γκαζι και πατηστε συμπλεκτη. ΠΟΤΕ ΦΡΕΝΟ! Οταν ο κινητηρας απεμπλακει, εχετε πιθανοτητες να επανακτησετε την κατευθυντηκιη ικανοτητα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου